نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1919
-
الف
+

مهران رجبی: آی فیلم2 باعث دوستی هرچه بیشتر فارس زبانان می شود

«مهران رجبی» بازیگر پرآوازه ایرانی با خبرنگار آی فیلم 2 به گفت و گو پرداخت.

«مهران رجبی» انسانی دوست داشتنی و پرانرژی است که همصحبتی و همنشینی با او دل آدم را بسیار خوش می سازد؛ این روحیه شاداب و سرزنده و این همه بذله گویی و صفات نیکو، ریشه در طبیعتی بکر و خدادادی دارد که او در آنجا زاده شده و رشد یافته است.

نخستین تجربه او در عرصه بازیگری به سال ۱۳۷۶ برمی‌گردد که در مجموعه تلویزیونی «بچه‌های مدرسه همت» به کارگردانی «رضا میرکریمی» هنرنمایی کرد.

رجبی با سریال «روزگار قریب» تبدیل به بازیگری پرآوازه شد ؛ او همچنان در سریال های «لیسانسه‌ها»،«دوران سرکشی»، «سرزمین کهن»،«دردسرهای عظیم»، «پرده‌نشین»، «روزهای بد به در» و… نقش‌های متفاوتی را بازی کرده است.

استعداد این بازیگر کمیدی تلویزیون و سینمای ایران توسط «رضا میرکریمی» که هم صنفی او در دانشگاه بود، کشف شد و رجبی را راهی تلویزیون و سینما کرد.

تمثیل یکپارچه مهران رجبی به شکلی است که شخصیت واقعی‌اش در فلم ها و سریال های ایرانی کاملا بروز داده می شود ؛ همین‌طور بذله‌گو، شاداب، صمیمی و خنده‌رو. کافی است با او برای حتی چند دقیقه گپ بزنید آن وقت است که در همان چند لحظه کوتاه همراهش می‌خندید.

بعدازظهر چهارشنبه بود که با او در تماس شدم؛ بعد از چند بوق کوتاه صدای خندانش انرژِی مثبتی به من داد و مطمئن شدم مصاحبه خوبی از آب در می آید.

بعد از اینکه گفتم از آی فیلم2 تماس می گیرم و می خواهم گپ و گفتی خودمانی با شما در پیوند با یکی از سریال هایتان که اخیرا از تلویزیون آی فیلم 2 نشر شده، داشته باشم، خنده کنان گفت: اکنون در حال ته دیگ خوردن هستم ، لطفا بعدا به تماس شوید.

من هم راس ساعت مقرر چند بار به او زنگ زدم، اما تلفونش خاموش بود. با خود گفتم حتما آقای مهران رجبی خلف وعده کرده است.

سومین روز ماه مبارک رمضان بود که یک بار دیگر شانس خود را امتحان کردم و با ایشان تماس گرفتم.در نهایت بعد از چند بوق کوتاه و گله بابت بدقولی ایشان گپ و گفتی صمیمانه داشتیم که در ادامه می خوانیم:

آی فیلم2:  آقای رجبی ؛ کانال تلویزیونی آی فیلم 2(ویژه کشورهای فارس زبان به خصوص افغانستان و تاجیکستان) به عنوان چهارمین کانال شبکه آی فیلم اواخر سال گذشته افتتاح شد، یکی از سریال هایی که اخیرادر این کانال پخش شده «سه در چهار» است . این سریال با استقبال بسیار خوب بیننده گان آی فیلم 2 به ویژه افغانستانی ها و تاجیکستانی ها مواجه شده است، رمز موفقیت این سریال را در چه می دانید؟

رجبی:

رمزش 16 رقمی است و یادم نمی آید (به شوخی) ولی می تانوم بگویم سادگی یک داستان در کنار تمثیل روان و فی البداهه گی دیالوگ ها رمز موفقیت این سریال بود که دوستان دیدند و خدارا شکر پسندیدند . بسیاری از سریال ها دیالوگ های از قبل تعیین شده و سفت و سخت دارند که هم گفتن و هم شنیدن آن آزاردهنده است و قراردادی می باشد اما سریال هایی که ژانر کمیدی دارند اگر در آن فی البداهگی بیاید و از توان بازیگران در آن استفاده شود ، طبیعتا موفق می شود که «سه در چهار» هم به همین دلیل موفق بود.

آی فیلم2: هفته پیش گپ و گفتی خودمانی با آقای «مجید صالحی» کارگردان سریال سه در چهار داشتیم و ایشان خبر از ساخت فصل دوم این سریال را دادند، نظر شما در این خصوص چیست؟

رجبی:

من هم پیش تر از آقای «علی مقصودی» نویسنده این سریال شنیده بودم که قرار است فلمنامه فصل دوم سه در چهار نوشته و ساخته شود . امیدوارم فصل دوم این سریال با همان افراد و همان زیبایی ها و قشنگی ها دیده شود.

آی فیلم2: کدام یک از کرکترهایی که در سینما و تلویزیون بازی کرده اید برای خودتان ماندگارتر بوده است؟

رجبی:

چون من ژانرهای مختلف بازی کردم دسته بندی های مختلفی را می توانم برای فلم و سریال هایی که در آن ها نقش آفرینی کردم نام ببرم؛ مثلا در سریال های جدی می توانم به «روزگار قریب» اشاره کنم و در سریال های مناسبتی «زیرزمین» و «دردسرهای عظیم» و در سریال های کمیدی هم به «سه در چهار» و «خوش نشین ها».

آی فیلم2: شـما یکی از هنرمندانی هسـتید که آوازه‌تان از ایران گذشته و به کشورهای همسایه هم رسـیده اسـت. یکی از این کشـور‌ها، افغانستان است. بسـیاری از مردم در افغانسـتان نام دو، سه هنرمند محبوب ایرانی را مطرح می‌کردند که یکی از آن‌ها مهران رجبی است. نظرتان چیست؟

رجبی:

مردم افغانستان جزء انسان های باهوش و با آی کیوی بالای دنیا هستند و اگر صدای من را از این طریق می شوند بین دو ابروی همه مردم این کشور را می بوسم.  کارهای کمیدی ما در کشورهایی مثل افغانستان و تاجیکستان بازتاب خیلی خوبی داشته و مردم خیلی راضی هستند و از دیدن آن خوش می شوند.

آی فیلم2: چقـدر فلم هایـی کـه در پیوند با مردم افغانسـتان سـاخته شـده، تاکنون دیده‌اید؟

رجبی:

اصولا من کارهایی که در رابطه با ملیت ها ساخته می شود، خیلی علاقه دارم و می بینم و بیشتر کارهای مستند را دوست دارم ولی کارهایی که خود مردم این کشورها می سازند را متاسفانه ندیده ام اما به نظرم کارهای موفقی هستند و اگر استعمار دست از سر این کشورها بر دارد کشورهای رو به رشدی خواهند بود.

با توجه به توان بالای فکری و استعدادهای فرهنگی مردم به ویژه مردم افغانستان طبیعتاً راه پیشرفت را بسیار سریع طی می کنند.

آی فیلم2:  نظرتان راجع به راه اندازی کانال های مثل آی فیلم 2 و نشر فلم و سریال های ایرانی برای کشورهای فارس زبان چیست؟

رجبی:

این اقدام بسیار خوبی است و افتتاح شبکه هایی مثل آی فیلم 2 می تواند باعث دوستی هر چه بیشتر فارس زبانان شود.

آی فیلم2: اگر زمانی به شما پیشنهاد شود ، در کاری مشترک با هنرمندان افغانستانی و یا تاجیکستانی حضور داشته باشید آیا از این امر استقبال می کنید؟

رجبی:

حتما، اگر این پیشنهاد به من داده شود خصوصاً در کشورهایی که تنوع سرزمینی برای من دارد، از آن استقبال می کنم.

آی فیلم2: با توجه به محبوبیتی که شما در بین مردم کشورهای فارسی زبان دارید، اگر جشنواره یا مراسمی در این کشورها باشد و از شما برای شرکت در این جشنواره ها دعوت شود، آیا حضور پیدا می کنید؟

رجبی:

بله بدون شک در این جشنواره ها اشتراک خواهم کرد و همین جا اعلام می کنم که ماه میزان در جشنواره فلم «سلیمانیه» عراق اشتراک می کنم.

آی فیلم2:  درحال حاضر مصروف کار جدیدی هستید؟

رجبی:

مصروف بازی در سریال « 87 متر » با نویسنده گی و کارگردانی «کیانوش عیاری» هستم و تا یک سال دیگر کار فلمبرداری و ضبط این سریال به طول می انجامد.

آی فیلم2:  چه صحبتی با بیننده گان آی فیلم 2 به ویژه هواداران خودتان دارید؟ در واقع پیام شما برای مردم افغانستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای فارسی زبان چیست؟

رجبی:

تشکر می کنم از شما به خاطر این که این امکان را فراهم کردید تا بتوانم صحبت کنم و دست دوستان خوبم (بیننده گان آی فیلم2) را در افغانستان، تاجیکستان و سایر کشورهای فارسی زبان می بوسم و انشالله روزی برسد که بتوانم با آن ها عکس یادگاری بگیرم.

ن ذ

نظر شما
ارسال نظر